Veszprémi Szakképzési Centrum Ipari Szakgimnáziuma
„Nevelni és tanítani”
8200 Veszprém, Iskola u. 4. OM kód: 203066
Tel.: 88-560-630
E-mail: isk@ipariszakkozep.hu

Audi Kreaktivity 2010-2011

Harmadik, negyedik helyezés és a "Legjobb Dizájn" díj

Idén negyedik alkalommal rendezték meg az Audi Kreaktivityt, mely egy magas színvonalú műszaki vetélkedő. Megrendezésére az Audi Hungáriánál került sor, ahova az ország minden részéről érkeztek versenyzők. A versenyen középiskolai csapatok vehettek részt, feladatuk egy kisautó építése volt, szigorú feltételekkel. Az autót nem hajthatta belsőégésű motor, elektromos hajtás esetén egy 9V feszültségű elemet lehetett használni, tömege nem lehetett több 1,5 kg-nál, és mérete az 500x500x500mm-t nem léphette túl. A pálya 1m széles és 15m hosszú volt, az autóknak rajt jelzésre kellett indulniuk, és a 15 méteres táv megtétele után 3 méteren belül automatikusan meg kellett állniuk.

A csapatoknak jelentkezéskor, egy tervet kellett leadni az autóról. Az 50 csapatból a tervek alapján 16 csapatot hívtak be a döntőbe, az AUDI HUNGARIA Kft-hez. A 16 csapatból 2 az iskolánkból került ki. Enyingi Donát, Volf Norbert és Eckert Ákos egy villanymotoros összkerék hajtású, míg Rábai József, Bukovinszki Zoltán és Szűcs Soma egy hibrid kisautót épített. A két csapat egymástól függetlenül készült a versenyre, egymás autóit is csak a döntőben látták.

A verseny magas színvonalát az is tükrözte, hogy a zsűriben az AUDI HUNGARIA Kft. vezetői, valamint Vincze Ottó labdarúgó is helyet foglalt. A verseny házigazdája Harsányi Levente volt. Minden résztvevő kapott ajándékcsomagot Audis tárgyakkal. A reggeli és ebéd biztosítása mellett a csapatok részt vettek egy gyárlátogatáson is, valamint a gyár területén élményautózhattak az itt gyártott Audi TT-kel.

A döntőbe érkezett csapatok különleges építményekkel jöttek. A versenyautók között volt elektromos hajtású, pneumatikus, lendkerekes, rugós, sőt még légpárnás autó is. A zsűri az autók mellett az előre leadott versenyautó (magyarul és németül készült) prospektusokat is értékelte. Délelőtt a reggelit és a teszteket követően, az autók rövid bemutatása következett. Az autók párosával mentek a futamokon. A délutáni döntőbe a 8 legjobb időt futott csapat került. Mind a két iparis csapat bekerült a legjobb nyolcba, sőt a két legjobb időeredménnyel (4,85s és 5,11s). A délutáni döntőben már egyenes kieséses rendszer volt. Technikai okok miatt sajnos a végső döntőbe egyik iparis csapat sem jutott be, de a harmadik helyezésért versenyeztek egymással. A harmadik helyet Rábai József és csapata szerezte meg. Enyingi Donát és csapata a negyedik helyezést, valamint a Legjobb Dizájn díját hozták el. Ezen a magas színvonalú versenyen az ipari gépészek ismét kiválóan teljesítettek.