Audi Kreaktivity 2012 - GYŐZELEM!

Ahogy már jó pár éve megszokhattuk idén is részt vettek iskolánk tanulói az Audi Kreaktivity nevű innovációs versenyen, ahol a feladat az volt, hogy építsünk egy modellautót, melyet nem működtethet belső égésű motor, illetve elektromos meghajtás esetén az áramforrás nem lehet más mint 1 db 1.5 voltos góliátelem. A jármű befoglaló méretei nem haladhatják meg az 500×500×500 mm-t, tömege pedig maximum 1.5 kg lehet. Ezen kívül kötelező ellátni az autót világítással, valamilyen szenzorral és egy bármely Audi modellre hasonlító külső borítással. A feladat megoldására 6 hónap állt rendelkezésre. Az az autó nyer, amelyik a legrövidebb idő alatt teljesíti a 15 métert.
Idén 41 pályázóból a 15 legjobb jelenhetett meg a versenyen. Ez iskolánkból két csapatnak is sikerült. Az „Audisták” csapat tagjai: Horváth Krisztián, Purger Gábor, Svéd Benjámin és Angerman Ferenc. A másik csapat a „Pressure Pleasure”: Rábai József, Szűcs Soma, Sulyok Georgina, Seliga Bernadett (külső).
A rendezvény október 10-én reggel 8:30-kor kezdődött Győrben az Audi Hungária Motor KFT Fórumában (Pipacs) ahol már állófogadással vártak minket rengeteg finomsággal és egy ajándékcsomaggal mely kisebb értéktárgyakat tartalmazott (kulcstartó, sapka, toll, emléklap, bögre, stb…). Mindenkit eligazítottak a saját asztalához ahol lehetett még utolsókat finomítani, állítani a szerkezeteket és ki is lehetett próbálni őket a pályán.

A „pipacs”
Sokféle megoldással találkozhattunk a bemelegítés alatt, voltak akik gumimotort vagy egyéb rugalmas energiát használtak fel, voltak akik hagyományos villanymotort, voltak akik folyékony nitrogénnel(!) hajtották az autót, páran pedig sűrített gázokat alkalmaztak. Mindkét iparis csapat ez utóbbi megoldást választotta. Az „Audisták” egy 3 dugattyús csillagmotort építettek be, melyet sajnos nem sikerült idő előtt tökéletesíteni, ezért nem jutottak be az elődöntőkbe. Mi egy zárt turbinahajtásos megoldást vittünk a versenyre, melyet a tavalyi versenyen is alkalmaztunk, de a mostani megmérettetésre jelentősen továbbfejlesztettünk.
Néhány finomítás és tesztkör után megkezdődött az autók bemutatása a zsűrinek. A zsűri 6 tagból állt és egyenként meghallgatták az összes pályázó bemutató beszédét majd megkezdődtek a selejtezők, ahol a legjobb 8-ba jutás volt a cél. Ezen a szakaszon könnyen túlléptünk, legjobb időt futottuk. Ezután kis pihenő következett, részt lehetett venni különböző programokon: lehetett szimulátorozni, meg lehetett tekinteni az ott gyártott autókülönlegességeket, beléjük is lehetett ülni, gyárlátogatásra vittek minket ahol megtekinthettük az Audi motorok gyártását. A gyárnak külön étterme is van ahol délben egy ebédre voltak hivatalosak a résztvevők.

A teljes gyár területe… piros karikában a pipacs, ahol a versenyt rendezték
Miután egy jót lakomáztunk, délután megkezdődött a verseny java része, a döntő futamok. Kettesével indítottak minket egyszerre és az jutott tovább, aki előbb áthaladt a célvonalon. Így haladtunk előre először a legjobb 4-be majd pedig a döntőbe. Szerencsésnek tartom magunkat, hiszen nem volt egyetlen ellenfél sem, aki vészesen megközelítette volna a mi autónk sebességét, ezért a döntőbe is az volt a legfontosabb, hogy ne hibázzunk el semmit és akkor minden rendben lesz. Szerencsére az autó megfelelően remekelt a teljes rendezvény alatt, úgyhogy büszkén és győztesen zártuk a napot.
A főnyeremény minden évben egy 3 napos németországi utazás Ingolstadba az Audi AG otthonába, teljes ellátással, fakultatív programokkal és tetszőleges időpontban, de a 2. 3. helyezett jutalma is több tízezer forint értékű tárgynyeremények, valamint kisorsoltak még 3 féle különdíjat (zsűri kedvence, dizájn, innováció), amiért szintén értékes jutalmakat lehetett kapni. Azt gondolom, hogy az Audi Kreaktivity egy nagyszerű rendezvény ahova érdemes kijutni akár kísérőként is, mert felejthetetlen élményekkel lehet gazdagodni.


A győztes autó kívül-belül…
Az autó vázszerkezete, a motor, a tengelyek, a csövek és a karosszéria mind házilag lettek elkészítve. A bordásszíjak, szíjkerekek illetve a tartály lett csak szaküzletben megvásárolva, a kerekek, a szelepszabályzó és a szelep kiselejtezett holmikból lett átszerelve. A tervezéstől az összeszerelésig minden lépést mi végeztünk el rajta. A karosszéria megalkotásában a lányok ügyeskedtek. A karosszéria anyaga üvegszál és műgyanta kompozit, melyet Nikecell előformán alakítottunk ki, ami szintén saját formatervezésű volt. A kész karosszériát egyedi fényezéssel láttuk el és elhelyeztünk rajta egy fényérzékelős ledes világítást. Az autó befoglaló méretei: 470×230×155 mm, tömege: 1481 g, végsebessége kb. 30 km/h.
A beszámolót készítette: Szűcs Soma
További képek:



